شرکت ریزر و تاریخچه این کمپانی

Razer Inc با لوگوی تجاری (R Λ Z Ξ R) یک شرکت فناوری چندملیتی آمریکایی است که به تولید و فروش لوازم الکترونیکی، سخت‌افزار بازی‌های رایانه ای می‌پردازد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ توسط مین لیانگ تن و رابرت کراکوف در شهر سن دیگو، آمریکا تأسیس شد
شرکت ریزر و تاریخچه این کمپانی

کمپانی ریزر (Razer) یک شرکت تولیدکننده سخت‌افزار بازی‌های ویدیویی در سنگاپور است که در سال 2005 توسط مین لیانگ تن (Min-Liang Tan) و رابرت کراکوف تاسیس شد و پس از تامین سرمایه‌گذاری عظیم از سرمایه‌داران با نفوذ در هنگ کنگ و سنگاپور، فعالیت رسمی این شرکت آغاز شد. این شرکت در سنگاپور و سانفرانسیسکو دو دفتر مرکزی دارد و از نوامبر سال 2017، نام این کمپانی در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ وارد شد.

برند ریزر همواره یکی از برندگان جوایز نمایشگاه CES بوده است. این شرکت با عرضه‌ی محصولات باکیفیت با طراحی ویژه، هرساله توانسته جایزه‌های متعددی را از این نمایشگاه کسب کند و توجه مخاطبان را بیش از پیش به خود جلب کند.

برخی از گزارش‌های آماری، سهم ریزر را از تجهیزات جانبی گیمینگ حدود ۳۰ درصد عنوان می‌کنند.

مین لیانگ تن؛ مرد افسانه‌ای ریزر

مین لیانگ تن به عنوان موسس، مدیرعامل و مسئول طرح‌های خلاقانه تجهیزات سخت‌افزاری ریزر شناخته می‌شود. در سال 2015 لیانگ تن از سوی موسسه تحقیقاتی جونیپر در فهرست 10 رهبر تاثیرگذار تکنولوژی قرار گرفت و توانست در این لیست از افرادی چون ایلان ماسک و جک ما موسس وبسایت علی‌ بابا پیشی بگیرد.

بازگشت پر قدرت

سال ۲۰۰۶ برای ریزر با تولید چند محصول انقلابی دیگر نیز همراه بود. آنها اولین هدست گیمینگ خود را با نام Barracuda به بازار عرضه کردند. این محصول برای اولین بار از فناوری جانمایی ۵.۱ برای پخش صدای بازی‌ها استفاده می‌کرد. محصول موفق دیگر این استارتاپ در آن سال، ماوس DeathAdder بود که پس از سال‌ها تحقیقات ارگونومیک، با طراحی خاص و زیبا به بازار عرضه شد. DeathAdder نیز موفقیت ماوس‌های قبلی ریزر را در بازار تکرار کرد.

همکاری با مایکروسافت

اولین همکاری این استارتاپ تازه تاسیس با یک شرکت بزرگ به همان سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد. زمانی که تیم تحقیق و توسعه‌ی ریزر به کمک مایکروسافت رفتند تا اولین سخت‌افزار گیمینگ را برای این غول دنیای فناوری طراحی کنند. Microsoft Habu به عنوان نتیجه‌ی این همکاری ساخته شد و به عنوان اولین ماوس گیمینگ مایکروسافت به بازار عرضه شد. فناوری‌های استفاده شده در ساخت این محصول، همگی در آزمایشگاه‌های حرفه‌ای ریزر و با دقت محصولات اصلی این شرکت به کار گرفته شدند.

محصول دیگری که ریزر با همکاری مایکروسافت تولید کرد، کیبورد گیمینگ Reclusa بود که با حضور در نمایشگاه CES سال ۲۰۰۷، به عنوان یکی از بهترین محصولات انتخاب شد.

ریزر در سال ۲۰۰۷ دفتری در سئول تاسیس کرد. هدف این شرکت از تاسیس دفتر سئول، ورود به پایتخت بازی‌های ویدیویی یعنی کره‌ی جنوبی بود تا با گیمرهای حرفه‌ای به منظور آزمایش محصولات شرکت همکاری کند. این اقدام ریزر، رقبای تازه تاسیس را نیز بر آن داشت که با شعارها و ادعاهای تبلیغاتی مشابه وارد عرصه شوند. بسیاری از آن‌ها مانند ریزر ادعا می‌کردند که محصولاتشان را با همکاری گیمرهای حرفه‌ای تولید می‌کنند. در این میان ریزر فعالیت خود را گسترش داد و بار دیگر محصولی خارق‌العاده به بازار عرضه کرد. Razer Lachesis محصولی بود که در این سال تولید شد و برای اولین بار از سنسور ۴۰۰۰dpi در آن استفاده شد. تا آن زمان هیچ ماوسی در بازار چنین دقتی نداشت و بار دیگر، ریزر مرزهای فناوری گیمینگ را جابجا کرد.

ریزر در حال حاضر در ۹ کشور جهان دفتر مدیریتی دارد و در کشورهای آمریکا و چین به عنوان برترین برند تجهیزات گیمینگ شناخته می‌شود. لوگوی این شرکت که به شکل سه سر مار است، یکی از مشهورترین لوگوها در دنیای بازی محسوب می‌شود. این شرکت توانسته با حضور قدرتمند در میان گیمرها، شبکه‌ای بزرگ از طرفداران را برای خود دست و پا کند که علاوه بر محصولات، بسیاری از محصولات تبلیغاتی این شرکت را نیز خریداری می‌کنند. ریزر با درک روحیه‌ی گیمرها و ساختار تیم‌محور آن‌ها، توانسته روز به روز بر تعداد طرفداران خود اضافه کند. این شبکه به قدری بزرگ شده که تعداد کاربران سرویس‌های نرم‌افزاری این شرکت را به بیش از ۳۵ میلیون نفر رسانده است.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد